تاریخ : پنج شنبه, ۳ مهر , ۱۴۰۴ Thursday, 25 September , 2025
0

درخواست از باقری معاون سیاسی استاندار گیلان: دستور بررسی فوری حادثه ترمینال رشت را صادر کنید/فحاشی، توهین و بی احترامی به مسافران؛ پاداش بی‌برنامگی در ترمینال رشت/مردم گیلان و مسافران این استان شایسته دریافت بهترین خدمات هستند

  • کد خبر : 27926
  • 20 شهریور 1404 - 21:17
درخواست از باقری معاون سیاسی استاندار گیلان: دستور بررسی فوری حادثه ترمینال رشت را صادر کنید/فحاشی، توهین و بی احترامی به مسافران؛ پاداش بی‌برنامگی در ترمینال رشت/مردم گیلان و مسافران این استان شایسته دریافت بهترین خدمات هستند
جناب آقای باقری ،این رویداد نه یک مشکل کوچک، که نمونه‌ای از ضعف مدیریتی است که نیازمند عکس‌العمل فوری و قاطع مسئولان ارشد استان، به ویژه شما به عنوان معاون سیاسی استاندار، است. مردم گیلان و مسافران این استان شایسته دریافت بهترین خدمات هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آوای لطیف :ترمینال مسافربری رشت، به عنوان یکی از مهم‌ترین پایانه‌های حمل و نقل در شمال کشور، می‌بایست نمادی از نظم، احترام و خدمت‌رسانی به مسافران باشد رویداد اخیر ، خلاف این اصل را نشان می‌دهد و بی‌مسئولیتی و بی‌احترامی به شهروندان و مسافرلن را به تصویر کشیده است. این حادثه نه تنها یک بی‌نظمی ساده، بلکه نشان‌دهنده یک ضعف ساختاری در مدیریت و نظارت است.

شرح رویداد:

طی روزهای گذشته،  ترمینال مسافر بری رشت، بلیت‌های خود برای حرکت به مقصد تهران (برای روز پنج‌شنبه ۲۰ شهریور ساعت ۱۴) را پیش‌فروش کرده بود. اما در روز موعود(امروز) و در کمال ناباوری مسافران، تنها ۳۰ دقیقه قبل از زمان حرکت  (ساعت ۱۳:۳۰)، طی تماسی تلفنی اعلام شد که «سفر شما به تعاونی دیگری منتقل شده است».

با حضور مسافران در ترمینال، آنان با صحنه‌ غیرقابل قبول درب بسته تعاونی مواجه شدند. در ادامه و پس از پیگیری‌های خود ، متوجه شدند که مسئولیت سفر آنان بر عهده‌ تعاونی دیگری گذاشته شده است.

برخورد غیرحرفه‌ای و توهین به مسافران:
در میانه این بی‌نظمی و سردرگمی، مسافران که به حق نگران از دست دادن سفر و برنامه‌های خود بودند، نگرانی مشروع خود را ابراز کردند. اما متأسفانه به جای مواجهه با درک و آرامش‌بخشی از سوی مسئولان، با برخورد تند، توهین و فحاشی از سوی مسئولان و متصدیان ترمینال روبرو شدند. این در حالی است که منشاء این مشکل، بی‌برنامگی و اشتباه خود ترمینال بود.

ضعف مدیریتی کلان:
اگرچه در گذشته و در دوران مدیریت مرحوم ثانی،  ترمینال رشت به عنوان یکی از بهترین پایانه‌های کشور شناخته می‌شد، اما گزارش‌های متعدد حاکی از آن است که در چند سال اخیر، هیچ مسئول پاسخگو و نظارت مؤثری در این ترمینال وجود ندارد. این بی‌مسئولیتی به حدی است که در اوج چنین بحران‌هایی، هیچ مدیر ارشدی حاضر به رسیدگی و دلجویی از مسافران نیست.

نتیجه‌گیری و درخواست اقدام فوری:

استان گیلان به عنوان یک قطب مهم گردشگری و دارای مردمی مهمان‌نواز، شایسته بهترین خدمات است. ترمینال مسافربری رشت پتانسیل تبدیل شدن به یکی از موفق‌ترین ترمینال‌های کشور را دارد، اما این امر محقق نمی‌شود مگر با:

احترام به شأن و شخصیت مسافران به عنوان ارباب رجوع.

برقراری نظارت و مدیریتی قوی و پاسخگو از سوی نهادهای مربوطه مانند سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای.

اعمال سریع برخورد انضباطی با متخلفان و تعاونی‌هایی که به اعتماد عمومی خدشه وارد می‌کنند.

این رویداد باید به عنوان زنگ خطری جدی برای مسئولان استانی و کشوری در نظر گرفته شود تا با بررسی فوری و دقیق، از تکرار چنین مواردی که به اعتماد عمومی آسیب می‌زند، جلوگیری کنند.

جناب آقای باقری :

این رویداد نه یک مشکل کوچک، که نمونه‌ای از ضعف مدیریتی است که نیازمند عکس‌العمل فوری و قاطع مسئولان ارشد استان، به ویژه شما به عنوان معاون سیاسی استاندار، است. مردم گیلان و مسافران این استان شایسته دریافت بهترین خدمات هستند.

لینک کوتاه : http://avayelatif.ir/?p=27926

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.