تاریخ : سه شنبه, ۱۴ مرداد , ۱۴۰۴ Tuesday, 5 August , 2025

اخبار ویژه

سکته در قلب برق رشت:قطعی گسترده شهررشت پس از خرابی پست ۲۳۰ شهید سیادتی/مقصر اصلی خاموشی گستردهٔ شهر رشت کیست؟ از محیط آکادمیک تا سپاه؛دکتر شهرام غلامرضایی رئیس هیأت پزشکی ورزشی ورزش بسیج سپاه قدس گیلان شد / تصویر حکم گیلان روی اوجاق: پیش بینی دادرس:‌هوای گیلان باز هم گرم تر می شود معاون وزیر کشور:انتخابات شوراها تحت هر شرایطی سال آینده بصورت تمام‌الکترونیک برگزار می‌شود/ در صورت اینکه‌ جنگ شود و زیر ساختها آسیب ببیندصندوق‌های دستی به میدان می‌آیند بعضی از مدیران کل گیلان: «از آنجا مانده، از اینجا رانده»/مدیرانی که با دستورهای خودساخته، توبیخ‌های ناعادلانه و ردیف‌های سازمانی تبعیض‌آمیز، روحیۀ جمعی را می‌شکنند، نهایتاً در چاهی که خود کنده‌اند گرفتار می‌شوند رجبی رئیس اداره امور شعب بانک ملی گیلان: بانک‌ها باید با ایجاد تعادل میان سپرده‌گذاران و تسهیلات گیرندگان، منابع موجود را به سمت فعالیت‌های مولد و اثربخش هدایت کنند/ پرداخت تسهیلات در شبکه بانک ملی به‌صورت منظم ادامه دارد

2
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹618522نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس:

هنوز پول زمین های خریداری شده برای راه آهن به برخی از روستائیان پرداخت نشده

  • کد خبر : 92
  • 09 اردیبهشت 1400 - 20:47
هنوز پول زمین های خریداری شده برای راه آهن به برخی از روستائیان پرداخت نشده
آقازاده با اشاره به اینکه روستائیان حاشیه خط ریل راه آهن رشت به آستارا مشکلات زیادی دارند، بیان کرد: کشاورزی مردم منطقه دچار مشکلاتی شده که برای حل این مشکلات تمام تلاش خود را خواهم کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سهم راه آهن در جابه جایی کالا در کشور ۱۱ درصد بوده که بایدبه ۳۰ درصد برسد گفت: به دلیل زمان بر بودن پروژه‌ها به مسئله راه آهن کم توجه می‌شود، راه آهن باید جایگاه واقعی خود را در گیلان پیدا کند.

سید علی آقازاده در حاشیه بازدید از پروژه راه آهن رشت به آستارا با اشاره به اینکه پروژه راه آهن رشت به آستارا از ۱۲ سال پیش آغاز شد، اظهار کرد: بهتر بود راه آهن همان زمان از منطقه امام زاده هاشم تا بندر انزلی همزمان تکمیل کرد اما به هر حال این مسئله محقق نشد و هرچه سریعتر باید به تتیجه برسد.

وی با انتقاد از کم توجهی‌های صورت گرفته نسبت به راه آهن گیلان گفت: در گذشته همواره راهبرد ترانزیتی کشور، راه آهن شمال به جنوب بود مزیت بالای راه آهن برای کشور از بدیهیات است.

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سهم راه آهن در جابه جایی کالا در کشور ۱۱ درصد بوده و در برنامه ششم توسعه تاکید شده که باید سهم راه آهن از کالا به ۳۰ درصد برسد افزود: به دلیل زمان بر بودن پروژه‌ها به مسئله راه آهن کم توجه می‌شود، راه آهن باید جایگاه واقعی خود را در گیلان پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه وصل شدن راه آهن گیلان به بندر کاسپین یک حرکت رو به جلو برای استان است، تصریح کرد: اتصال راه آهن به شهرستان آستارا نیز یک اقدام ارزشمند برای استان و حتی کشور است و راه انتقال کالا به کشورهای همسایه شمالی را راحت‌تر می‌کند.

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علی رغم منفعت‌ها نباید روستائیان ما از پروژه راه آهن آسیب ببینند، گفت: جاده‌های تخریب شده توسط راه آهن باید دوباره بازسازی شود و همچنین برای راه‌هایی که مسدود شده نیز باید راه جایگزین تعبیه شود.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه مسئولان باید مشکلات روستائیان حاشیه راه آهن را برطرف کنند، گفت: هنوز پول زمین‌های خریداری شده برای راه آهن به برخی از روستائیان پرداخت نشده و علاوه بر آن راه دسترسی آن‌ها را نیز دچار مشکل کرده است.

آقازاده با اشاره به اینکه روستائیان حاشیه خط ریل راه آهن رشت به آستارا مشکلات زیادی دارند، بیان کرد: کشاورزی مردم منطقه دچار مشکلاتی شده که برای حل این مشکلات تمام تلاش خود را خواهم کرد.

لینک کوتاه : http://avayelatif.ir/?p=92

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.