به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آوای لطیف، «سید مهدی فلاح میری»در دیدار با مدیرمسئول پایگاه خبری آوای لطیف، ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) و همچنین گرامیداشت روز خبرنگار، اظهار کرد: رسالت خبرنگاری،بسیار بااهمیت است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان به شعار پایگاه خبری آوای لطیف مبنی بر اینکه «میخواهیم بیطرفانه ندای مردم باشیم و مسئولان پاکدست و متعهد را معرفی کنیم» اشاره و تصریح کرد: این نکته تا زمانی که ادامهدار باشد، بسیار با اهمیت واثرگذاراست.
وی تصریح کرد: غالب رسانهها با همین رویکرد فعالیت را آغاز میکنندو زمانی که ارتباطات آنها با افراد و مدیران زیاد شده و مخاطب جذب میکنندو مطالبهگری مردم افزایش مییابد، انجام رسالت اصلی از توانشان خارج میشود؛ اینجاست که باید زیرساختها ی سخت افزاری و نرم افزاری افزایش یابد.
فلاحمیری با اشاره به اینکه اطلاعرسانی باید بههنگام باشد، خاطرنشان کرد: یکی از دغدغهها ی عمومی این است که رسانه، روابط عمومی مسئول نباشد بلکه روابط عمومی دستگاه مربوطه و مردم باشد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان با بیان اینکه متاسفانه برخی افراد مغرض، از ابزار رسانه سوء استفاده میکنند، افزود: متاسفانه شاهد این هستیم که در برخی رسانه از رسالت اصلی خود فاصله میگیرند.
دستگاه قضایی خبرنگاران را امین خود میداند
وی با تاکید بر اینکه عموما دستگاه قضایی برای اطلاعرسانی از طریق روابط عمومی خود اقدام میکند، گفت: متاسفانه برخی رسانههای محلی مواردی را به نقل از مسئولین قضایی مطرح میکنند در حالی که هیچ نشستی با آنها نداشتند
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان با بیان اینکه باخبرنگاران ارتباط بسیار خوبی دارم و آنها را زبان مردم در مطالبهگری میدانم، افزود: قطعا مردم مطالباتی دارند و مدیران نیز باید تابآوری داشته باشند؛ مدیران در مواجهه با مطالبهگری خبرنگاران، نباید از کوره در بروند بلکه باید پاسخگو باشند.
وی خاطرنشان کرد: اینکه مسئولی تصور کند در حوزه مدیریت به همه چیز اشراف دارد، حرف اشتباهی است.
فلاحمیری به برخی از مشکلات مردم که به دستگاه قضایی منتقل شده، اشاره و تاکید کرد: فاضلاب شهری، ساخت و سازهای خلاف بی رویه، طرحهای نیمه تمام و عدم خدمات رسانی مناسبت برخی دستگاهها از جمله مطالبات مردم میباشد
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان با بیان اینکه خبرنگار بیطرف، مدعیالعموم است و حق مطالبهگری دارد، تصریح کرد: اگر برای ادعای خود دلیل مستند داشته باشید، دستگاه قضایی از این رویکرد مطالبهگری استقبال میکند و جای هیچ نگران برای مطالبه گر نیست
وی با اشاره به اینکه یکی از رسالتهای رسانهها، درخواست نتیجه از اقدامات ژورنالیستی برخی مدیران است، افزود: رسانهها باید از مسئولان بخواهند که نتیجه اقدامات خود را اطلاع رسانی کنند
فلاحمیری با بیان اینکه رسانهها امین مردم هستند و باید برای اخبار مردم ارزش قائل باشند، تصریح کرد: رسانهها باید ازتمامی مسئولین مردمی نتیجه کار را بخواهند، پل ارتباطی آنها با مردم باشند و علاوه بر انعکاس خدمات مثبت کم کاری ها را با هدف اصلاح ضعف مدیران نیز بیان کنند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان به استمرار برخی رویههای غلط در دستگاههای اجرایی در بخشهای مختلف انتقاد کرد و گفت: این رویههای غلط، فسادزا است و سبب ایجاد گلوگاههای فساد طی سالهای گذشته شده است.
ریل گذاری برای رسیدن خدمات درست به مردم، پیگیری شود
وی با بیان اینکه ما باید ریلگذاری برای رسیدن خدمات درست به مردم را پیگیری کنیم، افزود: عدم وجود ریلگذاری درست سبب شده که عدهای نمیگذارند افراد با برنامه وحتی سرمایهگذاران واقعی با ایجاد زیرساختهای اشتغالزا به مردم خدمت کنند.
فلاحمیری با تاکید بر اینکه رویههای غلط باید اصلاح شود، اضافه کرد: خادمان و سرمایهگذاران واقعی باید مطمئن باشند که مدیران جهادی و رسانهها بی طرف از آنها حمایت میکنند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان یکی از رویههای غلط را در کمسیون ماده ۱۰۰ دانست و گفت: میتوان باهوشمندسازی مراحل ساخت (صدور پروانه ساخت نظارت تا تکمیل پروژه)، را اصلاح کرد.
وی با تاکید بر اینکه متاسفانه اراده ای برای هوشمندسازی در حوزه ساخت و سازها وجود ندارد، خاطرنشان کرد: البته یکسری نمیخواهند این رویه اصلاح شود، چون زیرساختهای معیوب، فسادزا است.