به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آوای لطیف :در حالی که بیش از دو سال از عمر دولت سیزدهم و استانداری اسدالله عباسی در گیلان میگذرد، ده ها پست کلیدی استانداری و زیرمجموعه به عنوان نهاد هماهنگ کننده سیاستهای دولت با سرپرست اداره میشوند و حتی برخی همین سرپرست را هم ندارند!
در آخرین مورد، پس از خروج مرتضی رضایی صوفی از استانداری و انتصاب به عنوان سرپرست دانشگاه فرهنگیان و در نهایت تغییر هر ۴ معاون استاندار منصوب خود عباسی، قریب به یک هفته است که معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری گیلان بدون مدیر و حتی سرپرست اداره میشود.
بیایید نگاهی گذرا به سایر ارکان مهم استانداری گیلان که هفتهها و ماههاست بدون مدیر و با سرپرست اداره میشوند، بیندازیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی که دوران سرپرستی ۴ ماهه وی رو به اتمام است و بزودی حق امضا ندارد، معاون هماهنگی امور عمرانی، اداره کل شهری، اداره کل روستایی، اداره کل دفتر فنی، اداره کل اداری و مالی، اداره کل حوزه استاندار، معاون روابط عمومی دفتر استاندار، معاون اجرایی دفتر استاندار، اداره کل مدیریت بحران و… از جمله مهمترین پستهایی درون ستاد هستند که با سرپرست اداره میشوند.
جالب توجه است که به عنوان مثال، اداره کل هماهنگی امور اقتصادی بیش از ۱۳ ماه است که با سرپرستی اداره میشود و تاکنون دو نفر سرپرست بوده اند و سرپرست فعلی نیز دیگر حق امضا ندارد.
از سوی دیگر نه تنها در بدنه مدیریتی استانداری، بلکه در زیر مجموعه و سایر دستگاههای اجرایی استان نیز این موضوع دیده میشود.
فرمانداری رشت، تالش، خمام، صومعه سرا و فومن در حالی ماه هاست که با سرپرست مدیریت میشوند که تنها ۳ ماه با برگزاری انتخابات مجلس فرصت باقی مانده و عدم تثبیت مدیریتی در این فرمانداریها میتواند مشکلات متعددی در مسیر برگزاری انتخابات به وجود آورد.
عجیب است اما شهر رشت، مریک استان و این همه سرپرست؛استاندار گیلان همچنان در جستجوی مدیر!/برخی معتقدند استاندار گیلان آنچنان که باید و شاید، از توانایی و قدرت تصمیم گیری بالایی برای انتخاب و گزینش مدیران خود برخوردار نیست و این موضوع لطمه جدی به توسعه و رشد استان زده است.کز استان گیلان به عنوان بزرگترین حوزه انتخابیه استان و در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی، از داشتن معاون سیاسی همچون صومعه سرا و تالش محروم است.
بدون شک این حجم از بی ثباتی مدیریتی در ارکان مختلف مدیریتی استان، از جمله دلایل مهم ناکارآمدی و ضعف دستگاههای اجرایی گیلان در سالهای اخیر بوده است.
برخی معتقدند استاندار گیلان آنچنان که باید و شاید، از توانایی و قدرت تصمیم گیری بالایی برای انتخاب و گزینش مدیران خود برخوردار نیست و این موضوع لطمه جدی به توسعه و رشد استان زده است.