تاریخ : سه شنبه, ۶ آذر , ۱۴۰۳ Tuesday, 26 November , 2024

اخبار ویژه

قدردانی شکوهی رادسرپرست فرمانداری بندرانزلی از اصحاب رسانه: فرمانداری ناظر بر فعالیت دستگاه‌های اجرایی شهرستان است و هیچ عنصری مثل رسانه نمی‌تواند به آن کمک کند آیا عدم پاسخگویی زهرا صداقت‌ علی مدیریت شعب بانک مسکن گیلان ، باعث عزلشان می شود؟/ بیش از یک ماه گذشت ،اگر صداقت طی ۲۴ ساعت آینده پاسخ رسانه های مطالبه گر را ندهند و شفاف سازی نکنند آوای لطیف طی نامه ای پاسخ را از علی خورسندی مدیرعامل بانک مسکن کشور مطالبه خواهد کرد قنبری فرمانده سپاه آستارا:روحیه بسیجی مهمترین عنصر در رفع چالش ها است رضا لطیفی کرارودی مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی آوای لطیف به همراه تعدادی از رسانه های فعال و پرتلاش و مطالبه گر، مورد تقدیر و تجلیل فرمانده سپاه مرکزی رشت قرار گرفت/ آوای لطیف به دنبال رسالت رسانه ای خود می باشد و در عرصه رسانه فقط به توصیه و تذکرات ارزشمند بزرگان استان و دستگاه‌های نظارتی و امنیتی نیازمند است انفجار یک معدن در گنجه رودبار/ شکسته شدن شیشه های منازل کوچکی نژادعضو کمیسیون تلفیق: حداقل حقوق کارمندان ۱۳ میلیون تومان تعیین شد

0

دومین گزارش هیات بررسی ابعاد وعلل سانحه بالگرد رئیس جمهور منتشرشد

  • کد خبر : 21093
  • 09 خرداد 1403 - 22:35
دومین گزارش هیات بررسی ابعاد وعلل سانحه بالگرد رئیس جمهور منتشرشد
مرکز ارتباطات ستادکل نیروهای مسلح دومین گزارش هیات عالی بررسی ابعاد و علل سانحه بالگرد رئیس جمهور و هیئت همراه را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آوای لطیف : مرکز ارتباطات ستادکل نیروهای مسلح دومین گزارش هیأت عالی بررسی ابعاد و علل سانحه بالگرد رئیس جمهور و هیأت همراه را منتشر کرد.
متن گزارش بدین شرح است:
۱. برابر گزارش دریافتی از سازمان هواشناسی در مورخه ۳۰/ ۰۲/ ۱۴۰۳، هوای حاضر و پیش بینی فرودگاه تبریز (مبدا) تا مقصد اول و دوم گروه پروازی (پل آغبند و سد قیز قلعه سی) تا ساعت ۰۸.۵۰ صبح مساعد و متناسب با شرایط پرواز با دید (VFR) بوده است لکن هوای مسیر برگشت با دریافت آخرین اسناد دریافتی و اظهارات خلبانان و سرنشینان دو بالگرد دیگر نیاز به بررسی بیشتر دارد که متعاقباً اعلام می‌گردد.
۲. بخش اعظمی از اسناد، سوابق و مدارک مرتبط با تعمیر و نگهداری بالگرد سانحه دیده مورد بررسی دقیق قرار گرفت و اشکالی که به لحاظ تعمیرات و نگهداری بتواند در وقوع سانحه مؤثر باشد مشاهده نشد.
۳. با بررسی به عمل آمده و محاسبات صورت گرفته، ظرفیت بالگرد از جهت تعداد سرنشین و تجهیزات، متناسب با حداکثر وزن استاندارد بالگرد در شروع پرواز و به هنگام برخاستن از مبدا تا مقصد و مسیر برگشت در حد مجاز رعایت گردیده است.
۴. بر اساس پیاده سازی مکالمات ضبط شده بین خلبانان گروه پروازی، آخرین تماس با خلبانان بالگرد سانحه دیده تا زمان وقوع حادثه و عدم پاسخگویی آنها ۶۹ ثانیه طول کشیده است و هیچ گونه اعلامی مبنی بر وضعیت اضطراری ضبط نگردیده است. (زمان تقریبی اعلام شده (حدود ۱.۵ دقیقه) در گزارش اوّل با پیاده سازی نوار ضبط شده در بالگرد MIL-۱۷، ۶۹ ثانیه تأیید می‌گردد).
۵. با توجه به نمونه برداری و آزمایشات صورت گرفته از بقایا و قطعات بالگرد و نحوه پراکندگی آنها و فواصل اجزا جدا شده از بدنه اصلی، وقوع انفجار ناشی از خرابکاری در جریان پرواز و لحظات قبل از برخورد به دامنه ارتفاعات منتفی است.
۶. در طول مدت مأموریت و تا ۶۹ ثانیه قبل از وقوع سانحه، تماس روی فرکانس‌های مشخص شده با بالگرد سانحه دیده برقرار بوده و آخرین تماس و پیام نیز توسط فرمانده گروه پروازی (شهید مصطفوی) صورت گرفته است لذا هرگونه بروز اختلال در سامانه ارتباطی و یا تداخل فرکانسی منتفی است. (لازم به ذکر است ارتباط بین دو فروند بالگرد دیگر کماکان تا فرود در معدن مس سون گون ادامه داشته است).
۷. برابر گزارش کارشناسان تخصصی آثاری ناشی از اقدامات جنگ الکترونیک بر روی بالگرد مشاهده نشده است.
یادآوری می‌گردد تا زمان کشف علت اصلی سانحه، بررسی آزمایشات و تجزیه و تحلیل داده‌ها ادامه می‌یابد و نتایج اطلاع رسانی خواهد شد.

لینک کوتاه : https://avayelatif.ir/?p=21093

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.