تاریخ : یکشنبه, ۴ آذر , ۱۴۰۳ Sunday, 24 November , 2024

اخبار ویژه

2
آوای لطیف به دنبال رسالت رسانه ای خود می باشد:

آمادگی رسانه آوای لطیف در کنار رسانه های مطالبه گر گیلان برای انتشار پاسخ آب و فاضلاب گیلان :عدم پرداخت ۶ ماه از حقوق برخی از پرسنل ونارضایتی شدید شهروندان چیست؟چرابا تغییر مدیریت، مشکلات موجود حل نشده، بلکه به تعداد آن‌ها افزوده شده است؟

  • کد خبر : 22914
  • 26 شهریور 1403 - 15:45
آمادگی رسانه آوای لطیف در کنار رسانه های مطالبه گر گیلان برای انتشار پاسخ آب و فاضلاب گیلان :عدم پرداخت ۶ ماه از حقوق برخی از پرسنل ونارضایتی شدید شهروندان چیست؟چرابا تغییر مدیریت، مشکلات موجود حل نشده، بلکه به تعداد آن‌ها افزوده شده است؟
انتظار می‌رفت که با تغییر مدیریت، مشکلات مربوط به آب و فاضلاب و پرداخت حقوق کارمندان تا حدی حل شود. اما متأسفانه، گزارش‌های شهروندی دریافت شده نشان می‌دهد که نه تنها این مشکلات حل نشده، بلکه به تعداد آن‌ها افزوده شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آوای لطیف :در سال‌های اخیر، عملکرد شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با انتقادات زیادی از سوی شهروندان روبه‌رو بوده است. مشکلات مکرر در ارائه خدمات و مدیریت بحران‌ها و همچین ناتوانی این شرکت در پرداخت به موقع حقوق کارمندان خود، موجب نارضایتی عمومی از آبفای گیلان شده است.
آبان ماه سال گذشته و پس از انتقادات فراوان نسبت به مدیریت آبفای گیلان، مازیار علیپور رئیس پیشین این شرکت، به دلیل ناتوانی در حل مشکلات موجود، از سمت خود برکنار شد. در ادامه علیرضا غیاثی مدتی سرپرستی این شرکت را عهده‌دار بود و پس از مدتی به عنوان مدیرعامل آبفای استان گیلان منصوب گردید.
انتظار می‌رفت که با تغییر مدیریت، مشکلات مربوط به آب و فاضلاب و پرداخت حقوق کارمندان تا حدی حل شود. اما متأسفانه، گزارش‌های شهروندی دریافت شده نشان می‌دهد که نه تنها این مشکلات حل نشده، بلکه به تعداد آن‌ها افزوده شده است.
بر اساس اطلاعات اختصاصی رسیده به دست گیل خبر، شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با بحران جدی در پرداخت به موقع حقوق کارمندان خود مواجه است. بنابر شنیده‌ها آخرین حقوق دریافتی نیروهای رسمی این شرکت مربوط به خرداد ماه امسال بوده است؛ نیروهای برون سپار حقوق ۵ ماه خود را دریافت نکرده‌اند و حتی ظاهرا عیدی و سنوات سال ۱۴۰۲ را از آبفا طلب دارند. نیروهای شرکتی نگهبانی و حراست، نیروهای شرکتی مشترکین، رانندگان استیجاری و نیروی شرکتی مالی پشتیبانی نیز به ترتیب ۶، ۵ ، ۴ و ۳ ماه حقوق معوقه دارند.
در این بین شنیده می شود تعدادی از کارمندان شرکت آبفا (۴ راننده استیجاری و دو نیروی شرکتی) به دلیل مطالبه حقوق خود از این شرکت از طریق سایر مراجع، از کار خود برکنار شده‌اند.
ناتوانی آبفا در پرداخت حقوق کارمندان خود بر کیفیت خدمات‌رسانی این شرکت در مواقع اضطراری و حوادث روزمره نیز اثر گذاشته است. شماره ۱۲۲ که برای گزارش مردمی حوادث روزانه اختصاص یافته، در عمل از رسیدگی به این گزارشات ناتوان است چرا که آبفا به دلیل کمبود نیروی انسانی و فرسوده بودن تجهیزات لجستیکی، اعم از ماشین آلات واتر جت، لجن کش‌ها و پمپ‌های مکنده و… در رفع مشکلات شهروندان دچار مشکلات جدی است به‌گونه‌ای که واحد حوادث شهر رشت تنها یک اکیپ داشته که باید به تنهایی به پوشش حوادث در رشت، پیربازار، آتشگاه، فخب و روستاهای مجاور رشت خدمات رسانی کند!
این مسائل در تمامی مناطق استان گیلان به عینه مشاهده می‌شود و متاسفانه در عمل بظاهر هیچکس پاسخگوی مشکلات مردم و پرسنل این سازمان نیست. با توجه به وجود مدیران مجرب و متخصص در استان، آیا وقت آن نرسیده است که با روی کار آمدن دولتی جدید، مدیرعاملی کارآمدتر منصوب شود تا تدابیر مؤثرتری برای رفع مشکلات مردم در حوزه آب و فاضلاب اتخاذ گردد؟ گیلان سرشار از نیروهای متخصص و متعهد است که می‌توانند در صورت قرار گرفتن در جایگاه مناسب، به بهبود وضعیت خدمات‌رسانی کمک کنند.
گفتنی است آوای لطیف نیز در کنار گیل خبر آمادگی انتشار هرگونه پاسخ از سوی شرکت آب و فاضلاب استان گیلان را دارد.
نمونه‌ای از اعتراضات مردمی؛ نامه اعتراضی کسبه بازار رشت به سازمان بازرسی گیلان در اعتراض به عملکرد آبفای استان

 

لینک کوتاه : https://avayelatif.ir/?p=22914

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.